Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Fotboll i senhösten

Av WhiteApril - 1 november 2012 07:57

I går kväll slog jag på TV:n och flippade runt mellan kanalerna. Det var på min lilla TV och jag stod på lite håll men det ursäktar väl ändå inte mitt misstag. På TV:n pågick en fotbollsmatch, det var på den kanalen som brukar visa matcher från Superettan. Jag trodde att denna matchen också var från svenska Superettan. Jag kunde inte läsa den lilla texten i övre kanten med lagens namn och att kommentatorn rabblade utländska namn betyder inget, varenda svenskt lag har ju har ju en massa främlingslegionärer i leden. Efter ca fem minuter så lade jag märke att det var franska namn! Det var ju franska ligan! JAG HADE TITTAT I FEM MINUTER PÅ FRANSKA LIGAN I TRON ATT DET VAR SUPERETTAN! MÄRKTE INGEN SKILLNAD! Varken superettan eller franska ligan intresserar mig så jag övergick till andra sysselsättningar.


Halv nio igår inträffade emellertid en historiskt händelse: Vi hade möjlighet att se den tyska cupmatchen mellan Bayern München och Kaiserslautern på svensk TV, på TV10 som de flesta har tillgång till! (Några cupmatcher gick också på VIASAT fotboll) Jag kunde se en tysk cupmatch på stor TV, med svensk kommentator och utan avbrott. Vanligtvis ser man sånt via fulstream med ständiga avbrott och i bästa fall tysk kommentator, ibland med arabisk eller polsk och med lite halvkass bild på en liten dator! Äntligen! Äntligen börjar det hända något! Själva matchen var fartfylld och intressant. Bayern valde att låta en rad reserver få chansen mot div 2 laget Kaiserslautern. Lautern höll emot ganska bra i en halvlek men sen drog Bayern ifrån och det slutade 4-0. Två mål var av Pizzaro och Robben.


IFK Göteborg. Ja, vad ska man säga? Som tur är så är säsongen snart slut och vi börjar om på nytt! Höll på att säga att the botten is nådd men så är det ju inte. Tack vare segrarna över Malmö och Elfsborg så är det faktiskt helt klart att de blir kvar och behöver inte heller kvala. Nu gäller det att ta nya tag inför nästa säsong! Hörde att en lovande back från Brommapojkarna är på väg in! Verkar som om man i alla fall tänker på att alla lagdelar behöver förstärkas, även försvaret.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av WhiteApril - 20 september 2018 14:07

  Hallå hallå! Ett antal år sedan mr-Viktig var framme! Verklighetens utveckling trotsar all beskrivning och man kan inte ens göra satir på det längre. Och satir är väl numera förbjudet, eller hur är det? Ett glädjeämne är ju att vi numera int...

Av WhiteApril - 24 september 2014 08:24


  Vill bara säga det att om Blåvitt mot alla odds blir svenska mästare så kommer jag att göra följande: Lägga upp ett stort garv Räcka fingret mot alla tyckare och Malmörunkare i Sveriges land. Hissa flaggan Börja gråta Bli berusad #ifkgb...

Av WhiteApril - 29 april 2013 14:26


Visst jag är nästan en vecka sen men... Jag har väl inte hämtat mig än från den underbara matchen Bayern München mot Barcelona den 23 april 2013. Jag är tacksam att jag fick leva i denna tid när denna match utspelades.Det kan ha varit det bästa och d...

Av WhiteApril - 16 april 2013 15:02

  Jag brukar säga att man kan bedöma Allsvenskan efter 3 omgångar. Man kan också säga att börjar det skit så fortsätter det så, börjar det bra så brukar det också fortsätta. Och med 3 omgångar bakom oss så gör jag följande förutsägelser:   Dj...

Av WhiteApril - 13 april 2013 09:18

Allsvenskan har börjat alldeles strålande för Blåvitt och dessutom är vi i semifinal i svenska cupen trots oturslottnngen! Försvaret sitter som en smäck och framåt går det också bra. Serieledare efter två omgångar! Detta kommenteras friskt i Blåvita ...

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards