Alla inlägg under februari 2011

Av WhiteApril - 27 februari 2011 20:36

   Konstigt, när man uppnår en viss chefsnivå så kan inget hända en. Aftonbladet har forskat i vad som hänt några avsatta statliga chefer (t ex generaldirektörer och landshövdingar). De gör inte så mycket visar det sig, en städar sitt rum t ex. Men samtliga har behållit sin lön. Dessa tjänade mellan 68,3 och 124,2 i månaden. För det hade jag också kunnat erbjuda mig att städa mitt rum och några andras också faktiskt! Bedrövligt! Har de gjort ett dåligt jobb så ska de ut! Det är det som gäller för alla andra på arbetsmarknaden!

Av WhiteApril - 24 februari 2011 15:55

  

Enligt uppgift tar smilfinken och smörsångaren Måns Zelmerlöw över Allsång på Skansen. Jaså.

   Tycker det är lite trist att en ung man på 25 går i samma gubbkostym som mr Bean. Men det är ju inte mitt problem.

Av WhiteApril - 23 februari 2011 13:00

  

Läser i Aftonbladet idag att Skilsmässorna ökar och mest i Stockholm.

Tror att detta är ett utslag av samma fenomen som jag skrev om häromdagen när jag refererade till artikeln om Alexander som ständigt var på jakt efter en bättre bostad. Jag tror att många helt enkelt ständigt är på jakt efter en bättre partner. Man har den man har bara tills man kan hitta något bättre. En partner är som en bostad eller ett jobb eller en bil. Den har ett existensberättigande bara så länge man inte hittat något som kan framställa en själv i ännu bättre dager. Fenomenet är kanske värst i Stockholm men finns nog lite varstans.

Av WhiteApril - 22 februari 2011 07:48

  

Expressen återger i dagens nätupplaga en amerikansk prognos där vintern ska stanna ända in i maj. En talesman för SMHI menar att man inte kan göra så långa prognoser. Och eftersom de inte ens kan säga vad det ska bli för väder nästa vecka, ibland inte ens nästa dag, hur ska de då kunna säga vad det blir för väder i maj?

För övrigt snöar det som f*n här idag och är ca 6-8 minusgrader så jag ställer prognosen att vintern kommer att stanna kvar åtminstone hela dagen idag.

Av WhiteApril - 21 februari 2011 09:27

     


DN skriver om Alexander som är "bostadsknarkare". Läser med stigande förvåning om hur bostaden är hans allt.
Hur han ständigt tänker på sin nuvarande bostad och ev kommande klipp han kan göra.

Han investerar med pengar och tid på renoveringar. Stolt visar han upp sitt hus, (och sig själv?). Genom sitt hus finns han.

Jag är inte Stockholmare och har aldrig stött på detta i sin extremaste form utanför Stockholm. Det är som jag brukar säga om både kk och homestyling: "Det är något som finns i Stockholm". Men visst finns det i mildare varianter lite överallt.

Hos mig är det lite stökigt och orenoverat eftersom jag har annat att göra. Sen anser jag att mitt värde som person inte sitter i bostaden.

Jag har en teori om den här bostads och inredningshysterin: Att det är journalisterna som driver den. Många journalister i tongivande media i Stockholm tjänar bra. De sitter på attraktiva lägenheter och hus som de vill tjäna pengar på och visa upp. Som t ex Alexander i artikeln. Därför tar de alla chanser att skriva/prata om sitt stora intresse.
Vi vanliga dödliga har fullt upp med att leva och överleva. Det är ett lyxproblem.

Av WhiteApril - 20 februari 2011 20:23

Melodifestivalen rullar vidare. Sämre än någonsin och just när man tar sig för pannan och är på väg att slänga ut TV:n i snön dyker räddningen upp: Pausunderhållningen!!!


Den här gången Dead by April som tillfälligt plockat in Lena PH. Bäst i går, bäst i mellot på flera år!



Rock on!

Av WhiteApril - 18 februari 2011 15:02

  

Läser i Expressen om Uddevalla kommun, som leasar en cabriolet från kommunens egen bilfabrik, Pininfarina.

Funderar på vad alla anhängare av Jantelagen tänker på när de ser detta. Och att politiker och tjänstemän glider omkring i en cab!

Jag tycker det är roligt med folk som sticker ut och vågar göra saker som garanterat retar upp "vän av ordning".

  

Av WhiteApril - 16 februari 2011 09:27

  

Den italienske premiärministern Silvio Berlusconi är på tapeten igen! Den här gången är det en sexskandal. Han anklagas för att ha anlitat en minderårig prostituerad och när hon sedan togs av polisen, ringde han själv upp och beordrade att hon skulle släppas eftersom hon var släkt med Egyptens förre president Mubarak (det var hon inte). Se DN.

Ja, det är ju inte första gången han är i blåsväder. Man har ju aldrig lyckats bevisa något, varken maffiakopplingar eller mutor, men visst är han skum.

70+ och håller på med minderåriga prostituerade! Han har också skönhetsopererat sig, något han är helt öppen med! Och en debatt pågick i italienska tidningar om det var bättre före eller efter operationerna!

Vi kan skratta åt tramsgubben, men det gör inte italienarna! För det första röstar många på hon och för det andra tvingas de leva med korruptionen som han står för.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards