Alla inlägg under maj 2011

Av WhiteApril - 30 maj 2011 10:37

   Läser i DN att internationella badmintonförbundet drar tillbaka förslaget att införa kjoltvång för damerna.

Lika bra det.

Tror inte jag hade velat titta på badminton ens om de spelat nakna.....

Av WhiteApril - 24 maj 2011 09:04

 

Mannen, myten, legenden Bodström är i farten igen! Nu med en bok om sitt liv i politiken. Se t ex Expressen. Där bekänner han bland annat att han dödade en ko vid 9 års ålder. Vidare så nämner han en presskonferens efter Göteborgskravallerna som "inte blev så bra" utan något kaotisk. Kanske för att han tagit några starköl innan. ha, ha Mycket dumt har jag gjort i mitt liv men dricka öl innan ett offentligt framträdande har jag aldrig gjort!

Köpa boken tänker jag inte göra, möjligen låna när den kommer till biblioteket. Jag vill ju inte att han ska tjäna pengar på den.

Av WhiteApril - 20 maj 2011 07:50

 

Läser i Expressen att kungens vänner försökt köpa tystnad av en gangster som satt inne med information och porrklubbsbesök och annat.


Husbondefasoner! De borde skämmas! De tillhör en samhällsklass där man är van att få som man vill och van att kunna köpa det man vill.

Det är samma fenomen som kaffeflickorna! Det får en att tänka på forna tider när greven kunde utnyttja pigorna som han ville!

Nej, nu är det nya tider och dags att avskaffa monarkin!

Av WhiteApril - 18 maj 2011 10:06

 


Läser i Aftonbladet att Victor Mueller är igång igen och nu ber de anställda om ursäkt.

En bekant till mig sa att: "Den där Mueller han är inte dålig, han bluffar till och med bluffkineserna. Då spelar man i en helt egen division."

Jag vidhåller att det är lika bra att lägga ner det. Ingen köper bilarna.


Av WhiteApril - 15 maj 2011 17:12

Chefen för internationella valutafonden, fransmannen Dominique Strauss-Kahn, anklagas för sexuella övergrepp mot hotellpersonal i New York. Jäklar så klantigt! Trodde han verkligen att han skulle komma undan med det?  

Undrar vad Sarkozy sa? Jävla idiot kanske. Det är ju en politisk motståndare till honom.

Av WhiteApril - 7 maj 2011 15:40

Läser i pressen om barnprogramledaren Ola Linderholm som åkt fast med kokain i blodet. Jag ska väl först säga att han själv nekar och att han inte är dömd ännu. Se Svd, DN, Aftonbladet, Expressen.  Men det här är ett typiskt fall av dygdemönster som döljer ett bråddjup. Minns t ex polischefen som dömdes för sexköp och misshandel (Göran Lindberg). Rockmusiker åker ju dit titt som tätt för innehav och ingen bryr sig så där jättemycket. Tvärtom så förväntas det nästan av dem.

Men om en person ska vara ett föredömme och utger sig för att vara det, då blir det skandal när de åker dit. 

Själv är jag alltid misstänksam mot "perfekta" människor och undrar vad de döljer.

  

Av WhiteApril - 3 maj 2011 10:55

  läste i SvD om arga pendlare i Argentina som uppretade efter förseningar helt enkelt tände eld på tågen.

Ett litet tips till svenska pendlare kanske. Eller kanske tippa ett lass med sopor utanför banverkets/tågföretagets kontor? Sittstrejka på kontor och stationer och vägra gå innan ersättning utbetalats?

Nu skriver man på sin höjd en lagom uppretad insändare.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards