Alla inlägg under mars 2010

Av WhiteApril - 29 mars 2010 11:02

  

Läser i Expressen om ett par som känner sig svikna av kommunen för att inte kommunen har ordnat översvämningsskydd. Nu får de själva bekosta detta. Hm. Det har sina risker att bo strandnära! Är det kommunens fel att de gör det också kanske. Bor man på det viset så får man skylla sig själv.

I Tyskland vägrar försäkringsbolagen att försäkra om man bor så nära stranden. Det gör man på eget ansvar. Kanske något man skulle tänkt på innan man flyttade in!

Av WhiteApril - 28 mars 2010 11:42

   Ser i Svd att diskussionen om influensan och influensamedicinen Tamiflu tagits upp igen! Den vetenskapliga grunden är skakig och en viss Annika Linde på smittskyddsstyrelsen ska ha fått betalt för att delta i marknadsföringen. Känner igen namnet, har för mig att det var en av de mest hysteriska svininfluensatanterna. Som sagt det gamla ordspråket "follow the money" gäller än! Undrar man varför saker och ting blir som det blir ska man se vem det är som tjänar på det!

Av WhiteApril - 24 mars 2010 10:50

  

Läser i DN om en företagare som sökt tillstånd för fyrverkeribegravningar. Jag tycker det låter nyskapande och om uttrycket tillåts, kul. Själv skulle jag inte alls ha något emot att skjutas och förintas i en fyrverkeripjäs. Naturligtvis får man tänka på allmänheten och skjuta ut pjäsen över havet eller liknande. Jag har alltid önskat mig en vikingabegravning med en brinnande båt som skjuts ut men det  här är nästan lika bra. Hoppas på lite vidsynthet från myndigheterna.

Av WhiteApril - 21 mars 2010 11:12

  

Enligt artiklar i Svd, Aftonbladet, Expressen mfl tidningar har analyser gjorts av avloppsvattnet i Stockholm. De visar att 1 på tusen Stockholmare använder knarket! Man räknar med 3000 doser en fredagskväll! Tyvärr skulle man nog få fram att det knarkas även på andra orter om man gjorde motsvarande analyser där men jag misstänker att andelen är högre i Stockholm. Allt som kommer utifrån anser man är ballt och ska testa! Där finns så många som måste bevisa så mycket om sig själva och faller för detta! Nej, straffas hårt ska de!

Av WhiteApril - 18 mars 2010 10:55

  


Läser i Svd mfl tidningar att en viss Alexander Östlund som petades inför fotbolls-VM 2006 yttrar sig om Lagerbäck. Vem bryr sig? Vem är Alexander Östlund frågar man sig? Herregud det är fyra år sen 2006 och mycket har hunnit hända. Jag tycker också en hel del om Lagerbäck, men det är historia nu. Orkar inte ens diskutera 2009 ännu mindre 2006.

Det är säkert några undersysselsatta journalister som jagat tag på den stackars Östlund och tvingat honom att yttra sig. Allt ska blåsas upp.

Av WhiteApril - 14 mars 2010 09:47

Förresten ni missade väl inte IFK:s premiärseger mot Kalmar igår! Två mål av Tobias Hysén! Man börjar tänka lite smått, med små bokstäver SM-guld, SM-guld.

  

Av WhiteApril - 14 mars 2010 09:33

   Återigen har en person oprovocerat attackerats av en lösspringande hund ( t ex i SvD). Som ni vet har jag redan tidigare ifrågasatt sällskapshundens existensberättigande överhuvudtaget, se här. Rena sällskapshundar har inget existensberättigande! De arbetande hundarna hos t ex polis och tull kan jag förstå, men sällskapshundar! Det är tyvärr lätt att de hamnar i händerna på personer som inte kan sköta och disciplinera dem ordentligt och då går det så här. Förbudet mot lösspringande hundar efterlevs också mycket dåligt. Själv har jag alltid en pinne, stav eller annat i handen när jag går i områden där jag vet att det finns lösspringande hundar. Oftast räcker det att vifta med staven när de kommer springande  så ger de sig. Annars får man klippa till.....

Läste ett intressant förslag i en annan blogg, låt jägare skjuta av de lösspringande hundarna! De var ju så glada för att skjuta varg och hundar är ju nästan samma sak!


Av WhiteApril - 13 mars 2010 09:20

  

Läser i Aftonbladet att medlemmar i det kriminella gänget Black Cobra anhållits för kakstöld!! Trodde de höll på med lite tuffare grejer än så! Vad jag förstår så såldes dock en del kakburkar vidare till mindre noggräknade butiker. Men jag misstänker att en hel del av dessa kakor åts upp av de tuffa grabbarna själva! När det gäller godis och kakor så blir dessa tuffingar som barn igen! Man kan väl säga att det är den här delen av kostcirkeln som de koncentrerar sig på+öl.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards