Alla inlägg under september 2009

Av WhiteApril - 30 september 2009 07:50

  

Hörde att justitieministern var irriterad för att några poliser hade sprungit och skvallrat för media.

– Jag hoppas att ingen av dem har tid att skvallra i största allmänhet utan att de håller käften och gör sitt jobb, sa Beatrice Ask till TV4:s Nyheterna.

Det är precis vad jag alltid har sagt. Håller folk på med skitsnack och skitsaker så har de för lite att göra. Då är de undersysselsatta! Och då ger man dem fler arbetsuppgifter tills de sköter sitt!

Jag skulle tro att det är grunden till de flesta problem som folk har, får de bara att göra så sköter de sig!

Av WhiteApril - 28 september 2009 09:46

  

Läste att utredningen går framåt i helikopterrånet. Jag menar: Hur svårt kan det vara? Ett begränsat antal personer i Sverige flyger helkopter och av dessa befann sig säkert bara en mindre andel i Stockholm vid tidpunkten för rånet. Det är tydligen så polisen gjort och har nu anhållit en 34-årig man, bosatt i närheten av helikopterterminalen! Och är det nu inte han så får man gå vidare och leta i andra länder. Hur svårt kan det vara?


Av WhiteApril - 26 september 2009 16:36

  

En tonåring i min närhet hade SO-prov häromdagen och klagade på att det var för enkelt! Vad är detta? Börjar lärarna bli för snälla? Så får det definitivt inte vara! Proven ska vara en utmaning för alla! Även de bästa ska känna att det är en tuff uppgift! Svårare prov ska det vara!

Samma tonåring undrade hur det är möjligt att få IG i något ämne. I t ex matte räckte det med hälften rätt på provet för att få G, och det är generöst! Som sagt fortsätt trimma våra tonåringar.

Av WhiteApril - 25 september 2009 14:37

  

Naturligtvis gillar mr Viktig Idol! Det är en realistisk bild från dagens arbetsliv, så här går det till överallt. Det är lika bra ungdomarna vänjer sig. Ständiga prövningar, man är aldrig bättre än sin senaste rapport. Fjäsk för chefer lönar sig även om de säger något annat. Offentliga och nyckfulla sågningar på möten och inte i enrum, det är sånt som händer. Bara att vänja sig. Tycker dock att juryn är lite för snäll ibland. Mera realism.

Av WhiteApril - 24 september 2009 07:11

  

Enligt en amerikansk undersökning minskade antalet hjärtinfarkter med 36% i de länder som infört rökförbud på offentliga platser. Själv har jag aldrig rökt eftersom jag är alldeles för snål och tycker att det luktar illa. Rökning är speciellt illa eftersom det faktiskt till stor utsträckning drabbar andra. Snusning kan jag till viss del ändå stå ut med eftersom andra slipper lida av det. Nej, ännu hårdare tag mot rökning! Alltfler arbtsplatser inför totalförbud mot rökning på arbetstid. Det är rätta takterna!

Av WhiteApril - 23 september 2009 08:53

Läste att Thailand är svenskarnas favoritland. Har aldrig känt den minsta lust att resa dit. Landet är besmittat med knark och prostitution, även om det kanske döljs för många turister. Andra åker dit bara för det. Politisk oro är där också, man vet aldrig vad som kan hända om man blir sittande där. Maten är alldeles för stark för min smak, blev bjuden på thailändskt här hemma en gång och det slog ut magen fullständigt i en hel vecka. Aldrig mera! Men det värsta är ändå det där om att alla ska vara så vänliga och leende. Det är klart de är, de får ju betalt för det! Jag tycker det känns olustigt med personer som bara ler vad som än händer, ge mig hellre en sur spanjor. De vet man i alla fall var man har någonstans!

Nästa gång ni går på fest: prova att säga: Jag tycker inte om Thailand så ska ni få se vad som händer! Jag lovar att det blir en riktig adrenalinkick i alla fall.

Dessutom varför ska man åka så långt för sol och bad, när det finns trevligare ställen på närmare håll?

Av WhiteApril - 22 september 2009 07:22

  

I går var det en högtidsdag för oss viktigpettrar med låg toleransgrad för trams: Budgetpropositionen lades fram. Jag måste säga det att Anders Borg är en av mina favoriter som finansminister de senaste åren, t o m bättre än Bosse Ringholm. 

Att höra finansministern presentera budgeten är som att äta en skål havregröt. Det är hårdfakta för hela slanten. Inga tomma kalorier och löst snack. Precis som vi vill ha det!

Det är tillväxtbedömningar, inlåsningseffekter, insolvenslagstiftningar, efterfrågestimulans, utgiftstak och omställningsförmåga för hela slanten.

Jag delar inte alltid hans politiska åsikter, men attityden! Hårda fakta och seriösa bedömningar är något för mig. Tänk om alla våra politiker kunde vara lika kunniga och seriösa!

Av WhiteApril - 21 september 2009 07:45

I går var det kyrkoval igen! Mr Viktig deltog inte eftersom jag saknar rösträtt i detta val. Lämnade kyrkan för många år sedan eftersom jag ateist av födsel och ohejdad vana. Om detta tycker jag att de som är medlemmar ska se till att rösta för att hindra att tokstollegrupper tar sig in och gör sig hörda. Sen kan man tycka att det är en väldigt stor apparat för att få fram ledamöter. Räcker det inte med ett årsmöte som vilken pingstförsamling eller idrottsförening som helst? Man ska inte göra saker och ting märkvärdigare än de är.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards