Alla inlägg under april 2012

Av WhiteApril - 30 april 2012 10:06

  Läser i DN att SAABs gamla ägarbolag Spyker med Victor Mueller i spetsen gör en rekordvinst. Visst är det märkligt när det fattas miljarder hos SAAB. De har säkert sett till att plocka åt sig vad de kan. Frågan är om man kan kräva något tillbaka?

Av WhiteApril - 27 april 2012 08:00

Häromdagen var jag på en växtmarknad för att handla lite kryddväxter. När kom jag dit så var det alldeles tjockt med pensionärer.
Många även riktigt gamla som knappt kunde ta sig fram eller som använde rolator. Jag var förvånad och undrade vad detta berodde på men sen fick jag förklaringen: Man bjöd på kaffe! Och jag tror det var kaka med!
Då håller de sig framme minsann! När det är något som är gratis så kommer de från alla håll!


 

Av WhiteApril - 26 april 2012 08:26

Mr viktig är tillbaka på banan igen efter en tids sjukdom.

Har de senaste dagarna glatt mig åt händelser i fotbollsvärlden. Först tisdagens match där Chelsea tog sig vidare mot Barcelona och sen gårdagens där Bayern München tog sig vidare mot Real Madrid. Jag ska inte hymla med att jag är en vän av tysk fotboll och en ovän av spansk, främst Barcelona. Problemet med Barcelona är inte det sportsliga som jag i och för sig kan beundra, utan det att de påstår sig vara bätte människor och på något sätt mer moraliskt högtstående än andra storlag. Detta är naturligtvis trams, varken de eller Real har t ex betalat sina skatteskulder 6,5 miljarder euro. Detta medan tyska och engelska lag som är i bäst skick ekonomiskt betalar sina skatter som sedan går till hjälp åt Spanien.

Man kan hur som helst inte låta bli att beundra Chelseas och Bayerns lagmoral. Motståndarna gör två snabba mål men man lyckas ändå komma igen. Det ska bli intressant att se EM.


Se Expressen. Se DN  

Bastian Schweinsteiger, naturligtvis!

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards