Alla inlägg under april 2010

Av WhiteApril - 30 april 2010 11:25

  

Den senaste pampskandalen i Sverige beskrivs ingående i alla tidningar, t ex GP. Och visst är det förfärligt med denna ryggkliarkultur. Min första tanke var att detta inte kan vara lagligt och åklagaren överväger också åtal.

De medverkande måste ha förstått att detta inte kan vara rätt. Om man blir bjuden på lunch en och annan gång kan man kanske svälja det. (Men det finns inga gratisluncher, det vet ni väl!) Men när man får arbeten utförda på sitt eget hus! Någonstans skulle en klocka ringt.

Men de här pamparna i kommun och företag ingår i en liten klick där man ger varandra tjänster och gentjänster. De var så inne i det här att de inte insåg hur det ter sig utifrån. Sen kanske det är som Johan af Donner sa: ”Man saknar väl någon gen”. När girigheten löper amok finns det inga gränser.

Av WhiteApril - 28 april 2010 10:14

  

Läser i DN att forskare tror att det kan finnas intelligent liv i rymden. Det var ju roligt. Nu ska försöka se om det finns intelligent liv här på jorden också. Själv har jag aldrig sett något så det verkar osannolikt.

Inte nog med att det intelligenta livet i rymden finns, forskarna anser att det kan vara farligt också. Bäst att huka sig och inte ge sig till känna. Bäst att skicka fram det ointelligenta livet i första ledet.

Av WhiteApril - 25 april 2010 18:00

   Mr Viktig är däckad av pollenallergi och benhinneinflammation och orkar inte irritera mig idag. Inte ens på överklassprätten Jonas Bergström som tänkte med en annan kroppsdel än huvudet och slängt bort alla fina möjligheter. Aldrig mera någon älgjakt med kungen!  se DN. Hoppas det var värt det!

Efter påtryckningar har jag försökt börja träna igen, lite försiktigt med promenader. Tyvärr har det resulterat i ömma benhinnor. Förståsigpåarna menar att jag inte ska promenera på asfalt, men har inte så mycket att välja på här. Sen är det den förbannade pollenallergin.

Av WhiteApril - 22 april 2010 12:44

  

Läser i DN att Victoria vid bröllopet ska låta sig ledas fram till altaret av kungen för att överlämnas till Daniel. Ryckte först på axlarna, jag bryr mig inte om vad kungahuset gör, tyckte mest att det verkar som om Victoria sett för mycket amerikanska skräpprogram där man gör så.  

Men sen kom jag på att detta är ett utmärkt tillfälle att skapa en ny tradition. Om Victoria överlämnas av sin pappa så kan väl Daniel överlämnas av sin mamma! Det hade onekligen väckt uppseende och vi har skapat en ny tradition!

Skämt åsido: Enligt svensk urgammal tradition går mannen och kvinnan tillsammans fram till altaret. punkt slut. Detta ska inte ändras av unga kvinnor som sett för mycket tramsprogram av anglosaxiskt ursprung på TV!

Av WhiteApril - 21 april 2010 09:13

  

Förtroendet för monarkin minskar, skriver Svd idag. Själv är jag republikan och tycker det är anmärkningsvärt att en sådan odemokratisk sedvänja fått överleva in i modern tid.

Man ska också komma ihåg att det ärftliga kungadömet inte är ursprungligt i Sverige. Vi historiskt bevandrade vet att det infördes av Gustav Vasa! Innan dess hade vi ett system där kungen valdes. Sen är det en annan sak att den kung som valdes ofta, men inte alltid, var en släkting till den avlidne kungen, eller i äldre tider ofta avsatte kungen.

Jag har inget emot kungafamiljen som privatpersoner, jag känner dem inte alls, men principen att någon ska kunna födas till ett ämbete är föråldrad och djupt odemokratisk. När kungen fyller 65 ska han pensioneras och med honom hela systemet!

Och den senaste skandalen med prinsessan Madeleine och Jonas, jag vet inte vad jag ska säga…. De är som vanliga människor, fast värre. I de kretsarna är de säkert undersysselsatta också.

Av WhiteApril - 18 april 2010 09:42

  

Har tagit den snaste veckans uppståndelse kring vulkanaskan med ro. Själv ska jag ingenstans och tycker att nutidsmänniskan behöver lugna ner sig lite och inte flänga omkring så mycket. Tycker att detta är ett utmärkt tillfälle att erkänna sin litenhet inför naturens makter och meditera kring människans plats i universum.

När USA stängde luftrummet i en vecka efter 11 september så var det grunden till krisen för flygbolagen. De har så höga kostnader att planen kan inte stå stilla, de måste vara i luften! Därför förvånar det mig inte alls när jag läser att de skickar upp plan på försök för att se hur allvarligt det är, se t ex Svd. Jag tänkte direkt att några dagar klarar de detta sen kommer de att försöka. Antingen konstrueras något filter t ex lite snabbt eller så konstateras det att det inte är så farligt längre. Vilket verkar vara fallet. Nu kör de snart igen!

Sen kan man ju undra hur farligt askan är. Den moderna människan är rädd för risker, vill absolut inte riskera något och samhället är ju mera sårbart och klarar inga störningar. Tänker på uppståndelsen kring svininfluensan.

Av WhiteApril - 11 april 2010 10:50

  

Försvarsminister Tolgfors skriver en debattartikel i dagens Svd om att Sverige ska satsa några miljarder på två (2) nya ubåtar, även DN tar upp frågan och naturligtvis BLT. Ännu fler dyra leksaker ska anskaffas så att militärerna kan gå på kommandobryggan och glänsa, och även politikerna! Minns när Anders Björck fick följa med ett JAS-plan till England. Han var lika glad som en femåring när han klev ur planet! Leksaker är vad det är! Elaka kvinnor brukar säga att det enda som skiljer de stora från de små killarna är priset på leksakerna, och i det här fallet är jag beredd att hålla med!

Vem ska anfalla Sverige? Ryssland!? Troligen inte, de har fullt upp med Tjetjenien och Abchasien och allt vad det heter.

Och om nu någon skulle anfalla gör väl två (2) ubåtar varken till eller från. Det måste finnas en mera kostnadseffektiv lösning om man nu vill ha ett militärt försvar, något man i och för sig kan ifrågasätta.

Det krävs mycket bra argument för att jag ska förstå detta och än har de inte lyckats. Sysselsättningen är inget bra argument: Låt dem göra vindkraftkraftverk eller något annat som kommer till nytta istället!

Nu står mitt hopp till Anders Borg, han brukar vara vettig och stoppa huvudlösheter från militären!

Av WhiteApril - 8 april 2010 08:09

  Har aldrig fått så mycket och långa kommentarer som till inlägget om lärarna!! Kul!! Än finns det liv i svenska folket!

Ska bara tillägga att även om jag inte är lärare så har jag barn i skolan och har dessutom tidigare arbetat inom skolan, dock inte som lärare, och har sett arbetet på nära håll.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards