Alla inlägg under januari 2011

Av WhiteApril - 29 januari 2011 13:04

  

Återigen dags att plocka fram strutsen! Läser i Expressen  om en kvinna som slaviskt följt GPS:en och hamnat bland spårvagnsspåren. 

Herre Gud! Man ska väl lite till sina ögon i första hand! 

Militären brukar ju säga att man ska följa kartan i första hand men detta är ju löjligt!

Av WhiteApril - 22 januari 2011 18:56

      

Socialdemokraterna söker ny partiledare, se dn, se aftonbladet,  och de kandidater som figurerar: Österberg och Nuder bl.a är så tråkiga och gammaldags så tågen stannar. Blir någon av dessa vald så vet jag helt bestämt att jag inte kommer att rösta socialdemokratiskt. Kandidaterna är så dåliga så jag funderat över om inte Fredrik Reinfelt har planterat en moderat som jobbar undercover hos socialdemokraterna för att utse sämsta möjliga partiledare. Eller är det så illa att det inte behövs? Att det här är det bästa de har? Fan trot!

Av WhiteApril - 18 januari 2011 10:49

   Läser i DN att försvaret har svårt att rekrytera. och är det så underligt? Ungdomen fattar att det är ett skityrke som inte behövs. Sverige har ju inga fiender så då ska ungdomen dö i Afghanistan, Somalia och andra ställen på andra sidan jordklotet! Lägg ner skiten!

Mogens Glistrup sa att Danmark kunde installera en telefonsvarare som sa: "Vi ger oss" på ryska. Nu när inte ens ryssarna är intresserade längre så behövs inte ens det!

Av WhiteApril - 12 januari 2011 08:29

  

Läser i Aftonbladet om Vinterhatarklubben igen!

Kan bara instämma i allt vad det står i den artikeln! Här i Söder är snön fin i kanske två dagar sen börjar det smälta och frysa, smälta och frysa tills allt täcks av ett ispansar. Nej tacka vet jag en traditionell sydsvensk vinter: 1-2 plusgrader och lite småregn. I valet mellan två onda ting är det trots allt bättre!

Av WhiteApril - 3 januari 2011 15:20

  

Ett galet kommunalråd bloggar alla möjliga tossigheter, se DN.
Han föreslår att eftersom de belastar det gemensamma systemet mera än de som äter normalt så ska de betala mera skatt.
Hur detta ska skötas i detalj föreskrivs inte. Från vilket BMI ska man betala extraskatt? Om man bantar under året betalar man mindre under hösten än under våren? Ska alla inställa sig på vårdcentralen vid nyår för kontrollvägning eller hur ska det gå till?

Själv tycker jag inte att det ska klemas med överviktiga och att de i många fall har sig själva att skylla. Alla har ett eget ansvar att hålla sig frisk.
Men jag vet inte om detta är rätt metod. Jag föredrar istället att extra onyttig mat beläggs med straffskatt. Det ger bättre effekt, man ska ju äta nyttigt även om man är smal.

Av WhiteApril - 1 januari 2011 12:56

   Läser i Expressen och Aftonbladet att alarmet i iphonen inte fungerade idag. Nätet fylls av historier om missade bussar och tåg och sena jobbankomster.

Ju mera skit (eller teknik) det finns i en telefon, ju mera är det som kan gå fel. Själv har jag en mobil som man kan ringa med, sms:a, ta kort och spela musik med (ganska många saker bara där), den funkar alltid. När det sen kommer internetuppkoppling med mera till så blir det genast sårbart.

Själv föredrar jag att låta naturen väcka mig sådana här mornar men om jag mot förmodan ska upp i ottan så föredrar jag en gammaldags skrällande väckarklocka som inte bryr sig om almanackan.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards