Alla inlägg under juli 2010

Av WhiteApril - 25 juli 2010 18:22

   Mr Viktig har nu kommit över en dator och rapporterar från solsemestern. Följer väderrapporterna från Sverige och ser att det varit både strömavbrott och översvämningar! Själv befinner jag mig på tryggt avstånd från allt detta i ca 30 graders värme och strålande sol! Vet inte om jag ska förlänga semestern ett tag till. Kan bara konstatera att man haft tur med vädret denna sommar.

Av WhiteApril - 25 juli 2010 18:22

   Mr Viktig har nu kommit över en dator och rapporterar från solsemestern. Följer väderrapporterna från Sverige och ser att det varit både strömavbrott och översvämningar! Själv befinner jag mig på tryggt avstånd från allt detta i ca 30 graders värme och strålande sol! Vet inte om jag ska förlänga semestern ett tag till. Kan bara konstatera att man haft tur med vädret denna sommar.

Av WhiteApril - 12 juli 2010 18:05

Mr Viktig drar nu på några veckors semester. Vet ej i vilken utsträckning jag kommer åt datorer så jag lägger in en pausbild så länge på min favorit Bastian Schweinsteiger.

  

Sen har den världsberömda bläckfisken Paul fått sin belöning. Se DN.

Av WhiteApril - 9 juli 2010 07:36

   I gårdagens BLT och även i t ex Rapport och Sydnytt så rapporterades att turister åkt in med sina småbåtar i marinbasen i Karlskrona och åkt runt där (tydligen ostörda) och tittat sig omkring.

Militären borde skämmas! Om det nu är så viktigt och hemligt så skulle de väl ha ordentlig bevaktning! På två röda sekunder skulle där varit soldater med dragna gevär! Det verkar som om inte ens de själva tar sin verksamhet på allvar när de agerar så här! Nej fy skäms! Här ska de ha mera pengar och utrustning och bygga ut och sen får turisterna tuffa runt ostörda i sina småbåtar!

Själv anser jag att militär verksamhet är trams och mest är till för att officerarna ska kunna glänsa på kommandobryggan alternativt i mässen. Jag tycker att Sverige ska lägga ner all militär verksamhet, utom möjligen en mindre styrka för EU-uppdrag och liknande om det nu ska vara nödvändigt!

Nu verkar det ju som om de själva inte tar sin verksamhet på allvar. Lägg ner!

Av WhiteApril - 8 juli 2010 09:16

Bläckfisken Paul som spår VM-matcher i fotboll spådde att Spanien skulle vinna och nu vill Tyskarna grilla och fritera honom alternativt slänga honom till hajarna!

Fotboll är viktiga saker! Se DN

Jag tycker också han ska ätas upp i god tid före lördag så han inte ställer till något inför matchen mot Uruguay!

  

Av WhiteApril - 7 juli 2010 16:16

   Snart dags för semester! Två dagar kvar har mr Viktig sen är det dags! Minns den hemska snön i vintras och nu trivs vi i värmen!

Snart också dags för VM-final med Holland på den ena sidan. Hollandarna filmar och håller på och är inte ens roliga att titta på. Deras motståndare avgörs ikväll när Tyskland och Spanien möts.  Mycket roligt ska det bli att se. Vi hoppas väl att Klose är på målhumör igen!  

Av WhiteApril - 5 juli 2010 07:58

  


Man kan bara ta av sig (tyroler)hatten och tacka och buga för lördagens fantastiska föreställning  från Sydafrika! Ingen tvekan vilket lag som var bäst och jag är fullkomligt mållös av beundran. Man spelar framtidens fotboll. Ungt och hungrigt. Välorga­niserat och passningsskickligt. Även om många spelare är unga och okända så är man ett lag och fotboll är ju ett lagspel.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards