Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Sverige – Argentina

Av WhiteApril - 7 februari 2013 15:25

Så har det varit fotbollslandskamp igen och jag måste skriva av mig med några rader. Varför man nu skulle möta Argentina begriper jag inte, kanske för att det innebär shining? Det är ju Irland som står på programmet i mars så det hade kanske varit lämpligt med Skottland eller något annat nordiskt lag?

Nåväl, det första som hände i matchen var att Mikael Lustig gjorde självmål. Det måste vara en otroligt svårartad brist på högerbackar i detta land, eftersom man envisas med att låta den fjolliraren spela. Man är nervös varenda gång bollen är i närheten och argentinarna hade också upptäckt honom och kom där gång på gång. In med en annan spelare där snabbt!

Försvaret i allmänhet är en riktig röra. Framåt så är det ganska hyfsat och man är till och med bra på fasta situationer men tyvärr är försvaret inte alls stabilt. Det värsta är inte att man rör ihop det mot Argentina och Tyskland, det värsta är att man är lika nervös mot Kazakstan! Vänsterbacken (Martin Olsson) är minst dålig, ibland till och med bra, men där är det lite mera konkurrens om platsen. Och jag återkommer till vad jag alltid brukar säga: Man kan inte fuska i försvaret!! Man kommer inte undan, det visar sig alltid!

Sen får man ju också avpassa sig lite efter motståndet: Möter man Argentina och liknande får man parkera bussen i högre utsträckning, dvs hela laget måste delta i försvaret på ett helt annat sätt. Men som sagt, man är ju lika vimsiga mot Kazakstan och Färöarna.

Kan man bara få ordning på försvaret så är ju faktiskt laget bra!


Annars så märkte jag för första gången att Anders Svensson hade svårt att hänga med, börjar kanske åren ta ut sin rätt? Kanske han ska hålla sig till lite mindre namnkunniga motståndare i fortsättningen. Tobias Hysén (Blåvitt!) gjorde inte bort sig alls, uppgiften var faktiskt inte lätt! Tvärtom tror jag att han har stärkt sina aktier gentemot Ranégie, Rosenberg och de andra halvfigurerna när Elmander och Toivonen är skadade. Wernblom är inte rädd för någon och fällde följaktligen också Messi med påföljande gult kort! Visst, ibland är han en säkerhetsrisk, men det är en fördel att faktiskt inte vara rädd för någon enda motståndare. Mourinho jämförde honom med Chuck Norris!


Messi då? Denna hypade person ska ju vara så övermänsklig så att man faktiskt förväntade sig att han skulle kunna flyga. Ok, han är bra men kanske inte så övermänsklig ändå. Själv föredrar jag en lite mera fysisk spelartyp, t ex Zlatan som mera representerar kamp och kraft inom fotbollen. Messi fnattar runt och knixar sig förbi på ett rent feminint sätt, men visst det är ju effektivt. Apropå alla målen så är det skillnad när man kan banka skiten ur bottenlag i la liga vecka efter vecka, de flesta andra ligor är mycket tuffare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av WhiteApril - 20 september 2018 14:07

  Hallå hallå! Ett antal år sedan mr-Viktig var framme! Verklighetens utveckling trotsar all beskrivning och man kan inte ens göra satir på det längre. Och satir är väl numera förbjudet, eller hur är det? Ett glädjeämne är ju att vi numera int...

Av WhiteApril - 24 september 2014 08:24


  Vill bara säga det att om Blåvitt mot alla odds blir svenska mästare så kommer jag att göra följande: Lägga upp ett stort garv Räcka fingret mot alla tyckare och Malmörunkare i Sveriges land. Hissa flaggan Börja gråta Bli berusad #ifkgb...

Av WhiteApril - 29 april 2013 14:26


Visst jag är nästan en vecka sen men... Jag har väl inte hämtat mig än från den underbara matchen Bayern München mot Barcelona den 23 april 2013. Jag är tacksam att jag fick leva i denna tid när denna match utspelades.Det kan ha varit det bästa och d...

Av WhiteApril - 16 april 2013 15:02

  Jag brukar säga att man kan bedöma Allsvenskan efter 3 omgångar. Man kan också säga att börjar det skit så fortsätter det så, börjar det bra så brukar det också fortsätta. Och med 3 omgångar bakom oss så gör jag följande förutsägelser:   Dj...

Av WhiteApril - 13 april 2013 09:18

Allsvenskan har börjat alldeles strålande för Blåvitt och dessutom är vi i semifinal i svenska cupen trots oturslottnngen! Försvaret sitter som en smäck och framåt går det också bra. Serieledare efter två omgångar! Detta kommenteras friskt i Blåvita ...

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards