Alla inlägg under december 2011

Av WhiteApril - 30 december 2011 10:22

  Läser i Aftonbladet om en smugglare som skulle ta sig över Öresundsbron. Personalen fattade misstankar och följde efter bilen. Smugglaren var rattfull och körde in i ett räcke efter några kilometer. I bilen fanns över 200 kg av drogen kat.

Ack ja! En olycka kommer sällan ensam. Ännu ett bevis på att de flesta brottslingar inte är på den bättre halvan intelligensmässigt. Ska man smuggla så ska man väl vara skärpt och inte dricka innan! Om man överhuvudtaget ska smuggla menar jag!

Av WhiteApril - 25 december 2011 14:04

Dagens i-landsproblem är väl ändå besvikelsen över att man fick för dåliga julklappar. Fick igår bevittna hur en tonåring i min närhet grät av besvikelse över att ha fått för dåliga julklappar från en äldre släkting. Bortskämda snorungar! Nästa år går pengarna till Läkare utan gränser!   

Av WhiteApril - 22 december 2011 07:52

  Expressen lämnar en prognos för julvädret. I södra Sverige, där jag befinner mig, förväntas plusgrader och ganska fint väder med chans till sol.

Tack och lov för det! Hellre det än förra årets snökaos i nästan 4 månader med enorma trafiksvårigheter, gamlingar med brutna lårbenshalsar och strandsatta tågresenärer.

Får jag välja så föredrar jag en klassisk sydsvensk vinter med några plusgrader, snöfritt och lite småregn. Kul är det inte men när man tänker på alternativen så föredar jag ändå det!

Av WhiteApril - 12 december 2011 08:29

Läser i Expressen att så mycket som var 5:e julgran är stulen.

Själv känner jag stor tveksamhet inför att ha julgran överhuvudtaget, det är bara en massa barr och skit. Läste någonstans att det är ganska mycket kvalster och annat som följer med också. Men man blir väl tvungen för mina minderåriga familjemedlemmars skull.

 

Av WhiteApril - 8 december 2011 13:46

  En kattägare i Borås har blivit beordrad att se till att hans katter bantar, se DN.

För en tid sedan testade Mr Viktig om grannens katt var överviktig. Det kan man göra genom att känna om revbenen känns lätt när man trycker, funkar även för hund.

Grannkatten blev arg och fräste och gick sin väg. Jag kände inga revben.

Av WhiteApril - 6 december 2011 08:38

  Kungen är på tapeten igen. Som alla vet är jag principiellt emot monarki som jag anser vara ett gammaldags och odemokratiskt styresskick. I en debatt artikel i dagens DN redogör professorn i statskunskap Jörgen Hermansson för den sk Torekovsuppgörelsen om monarkin 1971. Då hade man kungens farfar Gustav VI Adolf som modell för en svensk kung. Han var intresserad av kultur och vetenskap. Han umgicks med kulturpersonligheter och vetenskapsmän och var själv respekterad arkeolog. Den nuvarande kungen har inga intressen alls och umgås med bilhandlare och annat löst folk, väldigt löst folk har det visat sig som underhandlar med kriminella.

Det finns inga garantier för att en kung, även om han har rätt stamtavla, är lämplig för yrket. Hermansson propagerar för en slags "överrock", en ämbetsman som vakar över kungen.

Det bästa är att helt enkelt lägga ner monarkin. Den har överlevt sig själv. Aftonbladet menar att han borde pensionera sig, gör han det inte frivilligt borde riksdagen avsätta honom. Delar den uppfattningen!

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards