Alla inlägg under juni 2012

Av WhiteApril - 12 juni 2012 14:24

Så här dagen efter den hemska matchen i Ukraina vill jag bara glömma och förtränga. Går istället över till ett annat kärt ämne: Arenabyggena i Sveriges land!

I Svd skriver man idag om Arenabyggena i Sveriges land. I en kommun i min närhet byggde man också en arena för ett antal år sedan. Precis som skribenten undrar jag varför man försöker man vara något man inte är. Karlskrona är ett världsarv. Här finns massor av unik militärhistoria som skulle kunna dra hit massor av intresserade turister. Lite mossigt kanske, men många är jätteintresserade av sådant! Istället försöker man marknadsföra sig som ett nöjescentrum som ska dra folk från hela Östersjöområdet?! Varför det? Varför vara något man inte är?


 


Av WhiteApril - 4 juni 2012 10:01

 

Läser i DN om Erik Hamrén om hans klädval. Har han förlorat i en kostym kan han inte använda den i flera matcer. Måste finnas ett utrymme för det i klädbudgeten, eller?

Ett särskilt avsnitt ägnas den Hamrénska halsduken som jag också lagt märke till. Han tror det blir för varmt att ha den i Ukraina. Jag har också sett att denna typ av halsduk är ganska populär bland fotbollstränare. Jag har sett den på både Tysklands och Hollands förbundskaptener och vete tusan om inte José Mourinho också har en. Det är som ett mode som sprider sig i fotbollstränarkretsar.

Hursomhelst så är det snyggare än de där säckiga träningsoverallerna som många svenska tränare går omkring i.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards