Alla inlägg under september 2010

Av WhiteApril - 27 september 2010 11:30

  

Det har införts ett sk lånetak på bostadslån. Se t ex Expressen. Nu kommer man bara att få låna till 85% av bostadens värde. Jag tycker det är rätt! Kan man inte spara ihop till det så har man inte råd att bo i hus. Husköp är ingen mänsklig rättighet! Är man 20-21 och har fått sitt första riktiga jobb så kanske man får räkna med att spara ett tag innan man kan köp hus.

Själv flyttade jag in i min första (hyres)lägenhet med en väska och madrassen under armen. Sen fick jag sova golvet några månader innan jag sparat ihop till säng. Sen kom soffa och det andra allteftersom jag sparade. Så är det när man är ung, man kan inte få allt på en gång.

Av WhiteApril - 24 september 2010 17:01

  

Den sk koranbrännaren i Florida är på tapeten igen!

Ni kanske minns den lilla extrema kyrkan i Florida som hotade med att bränna koranen den 11 september. Detta tog medierna tag i och spred över världen! Och muslimerna reagerade och polisen tvingades bevaka den lilla kyrkan.

Nu kommer räkningen till den lilla församlingen: 1,4 miljoner kronor, se DN.

Personligen tycker jag att världens samlade media ska skänka en slant var eftersom de har blåst upp historien. Galningar har alltid funnit, man ska inte ge dem röst bara.


Av WhiteApril - 9 september 2010 18:37

  Förstår inte varför alla gör så mycket väsen av den sk koranbrännaren i USA. Han verkar vara helknäpp och församlingen han leder är mycket liten, se Aftonbladet . Och även DN.

Det allra bästa är att helt enkelt tiga ihjäl sådana konstigheter. Men i denna moderna värld så sprids alla stolligheter blixtsnabbt över världen så fort någon anar en sensation. Och de känsligaste muslimerna hugger i detta fallet direkt.


Av WhiteApril - 5 september 2010 12:48

Läste i Svd att artisten Morrissey uttalat sig nedsättande om kineser. Detta främst pga av deras behandling av djuren. Och det är ju sant! De behandlar ju djur illa, både de utrotningshotade som de jagar och äter eller har i sin äckliga medicin och de tama. Sen behandlas alla möjliga utomstående illa: Föräldralösa spädbarn, gamlingar utan släkt m.m För att inte tala om all miljöförstöring. Gifter häller man rakt ut på gatan eller i bästa fall på gården bakom verkstan. Tänk på alla gruvolyckor! De kör lite på känn även om gruvan till och med är uutdömd av kinesiska myndigheter. Finns det pengar att tjäna så! Och tänk på skandalen där man hade något slags gift i barnmaten! Usch, det är ett läbbigt land!

Av WhiteApril - 2 september 2010 09:08

  

Två unga tyska fotbollsspelare gjorde succé i fotbollsVM och köptes av Real Madrid på stående fot, tydligen utan större koll. Özil och Khedira flyttar ner till Spanien. Och typ tre veckor senare klagar tränaren på dem. Enligt Expressen så klagar han på att de inte talar spanska, bara dålig engelska och bara umgås med varandra. Men är det så konstigt, de har bara varit där i några veckor och spanskan kommer säkert med tiden. Språkkunskaperna skulle Real Madrid ha kollat! Sen att de bara umgås med varandra är väl inte så konstigt, två unga killar som sticker till Spanien och inte kan språket, vad förväntar de sig? Det löser sig säkert också med tiden.

Poängen är att spanska klubbar handlar hej vilt utan att kolla och sen klagar de på sådant de borde ha vetat innan. Jag kollar mina inköp bättre när jag köper tröjor, de provar jag i alla fall! Jag undrar om inte dessa klubbar har för mycket pengar eftersom de inte behöver vara rädd om dem.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards