Alla inlägg under november 2009

Av WhiteApril - 30 november 2009 13:49

Läste idag att gymnasiebetygen bedöms som orättvisa och inte följer resultaten av de nationella proven! Det är vad jag misstänkt när man hört berättelser från bekantskapskretsen! Då vill jag återkomma till en gammal käpphäst! Låt de gamla studentskrivningarna komma tillbaka! Du var jäkligt nervös en dag men sen var det över! Man kan ha samma prov över hela landet och sen måste betygen följa detta prov! Utan undantag!

Av WhiteApril - 28 november 2009 09:37

 

Läste att fru Berlusconi har begärt 450 Mkr om året i skilsmässoförhandlingarna. Pajasen Berlusconi lär vara god för ca 90 miljarder så det tycker jag att han kan punga ut med! Det kan vara henne väl unt! En sådan tramsgubbe kan inte vara lätt att ha att göra med. Han lär ha lyft sig också! En gubbe på 73! En riktig pajas och ingen riktig karl!

Av WhiteApril - 26 november 2009 14:10

  

Läste att julhandeln räknar med att slå rekord i år också! En sak är säker: Så länge julhandeln slår rekord är det ingen kris i Sverige! Kan folk lägga många tusen på julklappar så har de det inte dåligt ställt! Och bättre och bättre för vart år har de tydligen! För det slås alltid rekord. Slår mig just att siffrorna kan vara fejkade av handeln för att vi ska tro att det är bra och fortsätta handla fast vi inte har råd.

Av WhiteApril - 24 november 2009 18:37

  

Ibland känns det tråkigt att ha rätt, men vad var det jag sa!! Det blir aldrig någonting med Koeniggsegg! Och nu drar de sig ur. Jag visste det! Saab är en skitbil och Koegniggsegg verkar mystiska och har finansiärer som man inte ens har fått se på bild! Se artikel!

Faktiskt lika bra att lägga ner skiten så att folk där uppe kan börja om på nytt!

Av WhiteApril - 24 november 2009 13:28

Jag läste igår att danskarna halkar efter i välståndsligan!  Inte är det förvånande, man har ju alltid prioriterat att ta sig en bayer framför att arbeta. Det är ju inte så länge sen det serverades starköl på danska arbetsplatser och många tar sig "en lille" redan på morgonkvisten! Det måste ju ge utslag i statistiken! Det räcker inte med gemyt för att hänga med! Och vi känner ju alla till den danska främlingsfientligheten.

Av WhiteApril - 23 november 2009 07:56

  

Nu har man redan börjat med julpynt och julhandel och julmusik och annat otyg. Det är för mycket och fraqmför allt för tidigt! Jag anser att man inte ska pynta en timma innan första advent! Absolut inte! Är inte så där överdrivet förtjust i julen överhuvudtaget. Det är bara affärerna som hypar detta för att tjäna mera pengar. Själv föredrar jag en lugn gammaldags jul i lugn och ro utan för mycket julkappar och kommersialism!!!

Av WhiteApril - 22 november 2009 10:24

  

Enligt en artikel i Sundsvalls tidning har återigen en äldre herre, 80+, kommit över på fel sida av vägen och orsakat en olycka! Visst kan folk i alla åldrar ställa till olyckor men för de yngre är det ofta alkohol eller andra droger som ställer till det. Jag vet inte hur många olyckor jag hört talas om där äldre kommit över på fel sida. Inför obligatorisk läkarundersökning från 65! Då hittar man i alla fall de värsta fallen och kan stoppa dem!

Av WhiteApril - 21 november 2009 15:35

  

Har med skräckblandad förtjustning sett några avsnitt av Ullared i Kanal 5. Jag hörde en röst i radion som kallade besökarna i Ullaredskön för lobotomerade tomhjärnor. Riktigt så långt vill jag inte gå men jag kommer att tänka på ordet patrask. Och visst har väl Kjell och Ros-Marie från Malmö gett begreppet white trash ett svenskt ansikte. Nu vet man ju inte hur tv framställer saker och ting men det kan inte vara helt normalt att tillbringa två veckor i Ullared och handla för 50 000!

Den här Morgan verkar ju inte heller ha alla hästar hemma eller plogat ända fram. Hur som helst har massor av kvinnor hört av sig till honom efter programmen. De tror säkert att de kan få del av hans pengar men det är nog ett hopplöst företag. Sådana snålvargar på landsbygden är omöjliga att få några pengar ur!

Däremot gillar jag den unge Ghassan i glasskiosken. En ung entreprenör i min smak.

Jag har varit i Ullared själv. En enda gång för många år sedan. Jag lämnade snabbt lokalen eftersom jag inte stod ut. Sen fick jag vänta i tre timmar innan mitt sällskap kom ut.

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards