Alla inlägg den 17 juni 2010

Av WhiteApril - 17 juni 2010 17:16

  

Läste i BLT om en sextiotvåårig (62) kvinna som hade för mycket månad i slutet av pengarna. Hon ville ha några hundralappar lite snabbt från socialen för att klara de sista dagarna fram till pensionsutbetalningen. Socialen sa nej med motiveringen att hon lagt just några hundra på en bussresa till Öland och att hon borde prioriterat mat istället. Det kan man ju i och för sig hålla med om. Vuxna människor ska kunna prioritera bland sina utgifter och mat är viktigare än bussresor!! Sen såg jag något som inte alls kommenteras i artikeln: Ser ni damens mycket välfyllda askfat och cigarettändaren! Där ligger säkert pengar till mat för ett par dagar som bokstavligen gått upp i rök! Har hon nu så ont om pengar kanske hon ska sluta röka?

Sen får jag säga att jag hade ju aldrig skämt ut mig så genom att gå till tidningen och göra det bekant för alla att jag inte kan sköta min ekonomi! Men en del skäms inte för något utan tycker att man har minsann rätt till det mesta: T ex en bussresa till Öland! Folk gnäller för allt!

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards