Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Väx upp!

Av WhiteApril - 17 juni 2010 17:16

  

Läste i BLT om en sextiotvåårig (62) kvinna som hade för mycket månad i slutet av pengarna. Hon ville ha några hundralappar lite snabbt från socialen för att klara de sista dagarna fram till pensionsutbetalningen. Socialen sa nej med motiveringen att hon lagt just några hundra på en bussresa till Öland och att hon borde prioriterat mat istället. Det kan man ju i och för sig hålla med om. Vuxna människor ska kunna prioritera bland sina utgifter och mat är viktigare än bussresor!! Sen såg jag något som inte alls kommenteras i artikeln: Ser ni damens mycket välfyllda askfat och cigarettändaren! Där ligger säkert pengar till mat för ett par dagar som bokstavligen gått upp i rök! Har hon nu så ont om pengar kanske hon ska sluta röka?

Sen får jag säga att jag hade ju aldrig skämt ut mig så genom att gå till tidningen och göra det bekant för alla att jag inte kan sköta min ekonomi! Men en del skäms inte för något utan tycker att man har minsann rätt till det mesta: T ex en bussresa till Öland! Folk gnäller för allt!

 
 
Ingen bild

Vargen

18 juni 2010 07:32

Pinsamt. Att bara gå ut med det i tidningen. Att du inte skäms vuxen bebis.

 
Ingen bild

Fredrik

18 juni 2010 08:02

Hon röker nog för en 1000kr i månaden, vilket hade räckt till rätt mycket mat!

 
Ingen bild

Rökmålnet

18 juni 2010 21:45

Kunde hon inte plockat ort askfatet på bilden, fy fan va pinsamma folk e! En ask ligger på 50 spänn, de blir mycke euroshopen pasta de!

 
Ingen bild

anne britt nilsen

19 juni 2010 01:49

mr viktig-etter som jag läser,har du inga ökonomiska problem,och du röker inte.Bra för deg,men inte alla är i samma situation som du.
Det finns många som sliter och prover som en sista utväg att kontakta sosialen,alla kan hamna i en vansklig situation,även du!Sosialen i Sölvesborg måste gå med överskott,för dom räknar vad man hade tre mnd tilbaks,räknar bara hyra och el.Jag tycker det är bra att nån vågar och gå till tidningen ,för denna damen belysar bare toppen av isberget när det gälder sosialen her.Och du....sluta hakka på att man röker,vi betalar en stor summa till staten för det,och du har goder av detta.Börja heller och se deg omkrig,titta på a-laget i Sölvesborg,titta på ungdomen som ravar omkring,så vill du se att det inte alltid är alkohol dom har intat,tänk över alla självmord som händer her.
Jag har bara en ting och seia till deg:Vakna du som sover.

 
Ingen bild

J

21 juni 2010 14:00

Håller med dig...!

 
Ingen bild

Fredrik

23 juni 2010 02:23

Hoppas att du själv är så ung at du inte hunnit utveckla din empatiska förmåga ännu. Annars är du bara tragisk. Verkligen bara tragisk.

 
Ingen bild

Mona

23 juni 2010 23:16

Kan bara hålla med dej. Tyckte synd om tanten först, men när jag såg det överfyllda askfatet så blev jag tvärarg. Jädra gnällande!

 
Ingen bild

fritte

25 juni 2010 10:13

ja röker hon,sakall hon inte
ha pengarbfrånn socialen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av WhiteApril - 20 september 2018 14:07

  Hallå hallå! Ett antal år sedan mr-Viktig var framme! Verklighetens utveckling trotsar all beskrivning och man kan inte ens göra satir på det längre. Och satir är väl numera förbjudet, eller hur är det? Ett glädjeämne är ju att vi numera int...

Av WhiteApril - 24 september 2014 08:24


  Vill bara säga det att om Blåvitt mot alla odds blir svenska mästare så kommer jag att göra följande: Lägga upp ett stort garv Räcka fingret mot alla tyckare och Malmörunkare i Sveriges land. Hissa flaggan Börja gråta Bli berusad #ifkgb...

Av WhiteApril - 29 april 2013 14:26


Visst jag är nästan en vecka sen men... Jag har väl inte hämtat mig än från den underbara matchen Bayern München mot Barcelona den 23 april 2013. Jag är tacksam att jag fick leva i denna tid när denna match utspelades.Det kan ha varit det bästa och d...

Av WhiteApril - 16 april 2013 15:02

  Jag brukar säga att man kan bedöma Allsvenskan efter 3 omgångar. Man kan också säga att börjar det skit så fortsätter det så, börjar det bra så brukar det också fortsätta. Och med 3 omgångar bakom oss så gör jag följande förutsägelser:   Dj...

Av WhiteApril - 13 april 2013 09:18

Allsvenskan har börjat alldeles strålande för Blåvitt och dessutom är vi i semifinal i svenska cupen trots oturslottnngen! Försvaret sitter som en smäck och framåt går det också bra. Serieledare efter två omgångar! Detta kommenteras friskt i Blåvita ...

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards