Alla inlägg den 24 juni 2010

Av WhiteApril - 24 juni 2010 10:09

  


Läser på nätet att det varit ett oförklarligt ras på Wall Street. En av teorierna är att någon råkat trycka fel så att det blev miljarder istället för miljoner. Det kan mycket väl vara så, folk har slutat tänka själva och litar på maskinerna.

Annars kan jag bara hålla med den gamla damen som sa apropå börsmäklare: "Så nervösa människor ska inte ha hand om pengar!"

Av WhiteApril - 24 juni 2010 09:18

Världens längsta tennismatch pågår i Wimbledon: Amerikanen John Isner och fransmannen Nicolas Mahut spelade i mer än tio timmar och ställningen i femte set slutade, läs och häpna: 59-59!. Avbrott gjordes för mörker men de ska väl spela vidare idag. Se Svd! Tennis är en väldigt tråkig sport som det är och värre blir det när man drar ut på det så  här. Kul eller fruktansvärt? Jag vet inte vad man ska säga om detta. Det kan varken vara kul för spelarna eller publiken i alla fall. Nej, tacka vet jag fotboll. Där blir det straffsparkar i värsta fall om det inte kan avgöras. 


Jag tror jag ska lägga in min lilla struts här:  

Ovido - Quiz & Flashcards