Alla inlägg under januari 2010

Av WhiteApril - 16 januari 2010 20:25

  

Strålskyddsmyndigheten uppmanar nu kommunerna att stänga de solarier som finns i kommunala anläggningar, typ simhallar och liknande. Varför inte gå ett steg längre och totalförbjuda alla solarier? Jag brukar alltid säga att "Vit man ska vara vit" eller "Hade Gud velat att vi skulle vara bruna så hade vi varit det från början"!!!! Lägga pengar på sånt! och i kommunala anläggningar dessutom! Det har vi ju vetat länge att det varit hälsofarligt. Stäng solarierna nu!

Av WhiteApril - 15 januari 2010 14:41

  

De senaste dagarna har mr Viktig varit helt däckad av en totalförkylning: Feber, snuva, halsont, hosta. Allt har jag. Nu börjar jag bli lite bättre så att jag i alla fall kan sätta mig vid datorn. Just nu känns det som om förkylning är den värsta sjúkdomen i världen. Kvinnor brukar gnälla om förlossningar men jag undrar om i alla fall inte förkylningar är värre: De håller i alla fall på längre! Nej nu ska jag ta mig en kopp varm te igen för att lindra halsen!

Av WhiteApril - 12 januari 2010 14:25

  

Enligt en undersökning är det farligt med TV-tittande, det ger en överdödlighet med 46%. Se även här. Man tror att det är stillasittandet som är boven i dramat. Frågan uppstår då hur det är med andra stillasittande aktiviteter, exempelvis framför datorn? Hur är det med stillasittande jobb? Om man står upp och tittar på TV? Eller ligger ner?

Själv tycker jag att det är var och ens skyldighet att sköta sin hälsa och är flitig i joggingspåret, stillasittande är verkligen inget jag kan beskyllas för. För övrigt tycker jag att TV:n överlag är fördummande och bör undvikas, möjligtvis undantaget fotbollsmatcher. Så många dåliga TV-program som det finns nuförtiden förvånar det mig att någon blir sittande några längre stunder överhuvudtaget framför TV:n. Jag vet inte hur många kanaler jag har, men det är ändå ingentíng att titta på.

Av WhiteApril - 11 januari 2010 13:09

Enligt Expressen så har dubbelt så många nekats sjukskrivning med de nya reglerna. Själv är jag kluven i frågan. Det kan inte vara bra för en person går år efter år på sjukpenning utan någon rehabilitering kommer till stånd. Träffade själv en person för en tid sedan som tidigare hade gått sjukskriven 2 år, utan att höra något från en enda människa, varken försäkringskassa eller arbetsgivare. Han tyckte själv att det var fel.

Men å andra sidan ska ett regelskifte vara bättre förberett, folk ska veta i god tid vad som gäller. Sen är det ju tyvärr så att många sjukskrivna betraktas som "sekunda" arbetskraft av arbetsgivare och något man tar i sista hand. Alltså finns det inget jobb i alla fall.

Av WhiteApril - 10 januari 2010 09:29

 

Läser i Svd om kampen för de överviktigas rättigheter i USA. Själv tycker jag inte att det ska underlättas för mycket för de kraftigt överviktiga! Och nu menar jag kraftigt överviktiga inte det som kan kallas trivselvikt utan kraftig övervikt. Så stor övervikt är farlig för den egna hälsan och dessa personer bör på alla sätt motiveras att gå ner i vikt. Då borde vi istället göra det svårare för dem. Istället ska alla tänkbara medel satsas på att hjälpa dem att gå ner i vikt. Vi har alla ett ansvar för vår egen hälsa!

Min åsikt är att de allra flesta kan banta om de bara vill! De flesta äter alldeles för mycket och fel, i synnerhet mellan måltiderna, och rör sig för lite. Flera exempel jag sett på TV äter mer till frukost än jag äter på en hel dag!

Av WhiteApril - 9 januari 2010 10:49

Det har spridit sig ett mode bland landets kommunalgubbar (och ett fåtal gummor, fast jag tror att gubbarna är drivande här) att bygga "arenor". Vilken sport som är drivande skiljer sig mellan kommunerna beroende på var kommunalrådets barn är aktiva. Dessa arenor blir gärna väldigt mycket dyrare än beräknat. I Expressen skriver man om Vänersborgs arenabygge som blivit över 100 Mkr dyrare än beräknat och där fakturor för 18 Mkr gått till kronofogden! Även i min kommun har vi en "arena" som blev klar för några år sedan. Dåvarande kommunalrådets son spelade hockey så där var det viktigt att den sporten fick plats. Arenan har följaktligen två (2) ishallar! "Arena" var så viktig för kommunalrådet så att allt annat fick stå tillbaka, hemtjänst och barnomsorg och allt annat. Jag tror att han hade gått över lik om det hade behövts. Detta området skulle växa och bli så betydelsefullt och arenan skulle dra till sig världsartister och bli en motor i regionen. Känns tankarna igen! Vad har hänt? Visst har det varit bra för den lokala idrotten men i övrigt har det väl inte hänt så mycket.

Det här är skrytbyggen och minnesmärken över kommunalråden och inget annat! Eftersom det i de flesta fall är frågan om män så kan vi väl också använda det kärnfulla ordet kukförlängare, för det är vad det är frågan om.

Av WhiteApril - 7 januari 2010 14:50

Den skånske författaren Björn Ranelid är på tapeten igen i Expressen, för att ha slagit rekord i medial närvaro. Ha, Ha säga vad man vill om honom, han lämnar ingen oberörd! Själv tycker jag det är roligt med en person som sticker ut och retar gallfeber på andra, även om jag inte håller med honom! Han bjuder på sig själv i alla lägen och han kan faktiskt skriva! Visst är han lite storvulen och pompös men underhållande!

Av WhiteApril - 7 januari 2010 08:54

Idag larmar Aftonbladet om att en sk vit dvärg, en typ av stjärna, hotar att explodera och utplåna jorden. "Den ligger mycket närmare än vi trott" säger forskarna. I slutet av artikeln framgår det att man räknat ut att den explosionen ska ske om ca 10 miljoner år. Suck Suck!!! Har vi inte andra saker att bry oss om som är betydligt allvarligare och mer akuta! Svält, överbefolkning och miljöhot är väl sånt som vi ska ta tag i om vi ens vill vara säkra på att det finns en jord om 10 miljoner år. Snälla Kvällspressen, förstora inte upp precis allting och skräm upp folk, många har det jobbigt nog ändå utan dessa alarmistiska tendenser! Faktum är att ett vanligt råd för människor som vill stressa mindre är att helt sluta följa nyhetsrapporteringen under en tid!

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards