Alla inlägg den 2 januari 2010

Av WhiteApril - 2 januari 2010 09:41

  

Efter att ha tagit några promenader den senaste tiden kan jag inte låta bli att tycka till om snöröjningen! Hörde att det gäller olika regler i olika kommuner för trottoarerna: I vissa är det kommunens i vissa villaägarnas. I min kommun verkar det som det är ingens ansvar för ingen tar hand om trottoarerna! Vi fotgängare får halka omkring i körbanan och kasta oss upp i snö/ishögarna om det kommer en bil. Allra värst är det i en ganska så brant backe i närheten av mitt hem. Man får nästan krypa ner för den backen för att vara säker på att komma ner med hela ben. Det är nästan så man själv får god lust att ut och skotta andras trottoarer för att vara säker på att komma fram!

Annars anser jag att är det skitväder så ska man stanna inne! En god bok i soffhörnet är det bästa i en sådan situation!

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards