Alla inlägg den 4 april 2010

Av WhiteApril - 4 april 2010 16:30

  

Enligt en artikel i Svd har en amerikansk politiker startat en annonskampanj mot att bära byxor med sk "häng". I forntiden kallades detta "Gällivarehäng". Vad just Gällivare hade med detta att göra vet jag inte.

 Jag har lagt märke till att byxorna hänger längre och längre ner, numera ofta nedanför skinkan så hela rumpan syns. Hur de får byxorna att sitta uppe är en gåta för mig.

I Svds artikeln nämns att bruket att bära byxorna på detta sätt härstammar från fängelsekulturen och markerar att man är en farlig person som kräver respekt. En annan faktor är att man får chansen att visa sina dyra märkeskalsonger som allt yngre pojkar kräver att få bära.

Hur som helst så är det ett ofog som måste stoppas. Så snuskigt och äckligt! Underkläderna visar man inte för främlingar! Fryser de inte om rumpan mitt i vintern. Vill också tillägga att en ordentligt uppfostrad tonårsflicka i min närhet tycker att det är "jätteäckligt". Om flickorna tycker det är äckligt så kanske man kan få killarna att dra upp byxorna, eller?

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards