Alla inlägg under oktober 2009

Av WhiteApril - 5 oktober 2009 15:51

Idag kom två förslag från våra politiker som jag tycker vi kan kombinera. Dels förslaget från Beatrice Ask att föräldrarna ska betala för barnens brott och dels socialdemokraternas att man ska kunna spara föräldradagar ända till barnen fyller 16. Det är ju lysande! Då kan man tillbringa mera tid med sina tonåringar och se till att de inte ställer till något!

Av WhiteApril - 4 oktober 2009 11:11

På Irland har det varit ny folkomröstning om Eu-fördraget eftersom de förra gången röstade "fel", dvs nej. Nu röstade de "rätt", dvs ja så de slipper fler omröstningar.

Man kan ju undra varför omröstningarna alltid ska göras om när utfallet är negativt för EU och inte tvärtom. Kan inte vi få göra om vår omröstning från 1994, vi har ångrat oss? Tänkte väl det, det går inte.

Varför gör man om fördraget om det är ett stort land typ Frankrike som röstar nej och inte när det är ett litet som Irland.

Det är bara att konstatera att livet är orättvist och att det bara är att vänja sig.


Av WhiteApril - 3 oktober 2009 13:17

Läste att förre franske presidenten Jacques Chirac fått göra sig av med sin hund. Hunden har vid ett flertal tillfällen attackerat Chirac. Hunden sägs vara deprimerad efter flytten från presidentpalatset och det ger sådana uttryck. Nu har hunden fått flytta ut. Se här.

När jag tänker på Chirac kommer jag att tänka på att han kallades "3 minuter-inklusive-dusch". Och det visste alla fransmän vad det var han hann med på 3 minuter och dessutom hann duscha också.

Det hinner inte en annan ens om man skyndar sig.

Av WhiteApril - 1 oktober 2009 19:06

  

Det är en hel del incidenter i handspritshysterins kölvatten. En sköterska fick brännskador och sist hörde jag om en buss som vägrade att starta eftersom alkolåset kände av handspriten. Själv använder jag aldrig handsprit utan vanlig tvål och vatten. Det räcker gott. Och jag tvättar inte händerna i tid och otid heller utan när det behövs!

Som jag brukar säga: Lite skit rensar magen!

Ovido - Quiz & Flashcards