Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Inför 2013: Sverige i VM-kvalet

Av WhiteApril - 27 december 2012 09:56

  Så här års brukar mpnga göra tillbakablickar på året som gått. Själv ser jag aldrig bakåt,bara framåt och i år ska det avgöras om Sverige får spela VM i Brasilien 2014. Sköter man sina kort rätt så har man ett bra läge att nå i andraplatsen i gruppen: Österrike tappade poäng mot Kazachstan och vi har ju den där extrapoängen från Tysklandsmatchen i bakfickan! Tyskland lär trots allt segla ifrån och vinna gruppen men sen så kan vi ju hoppas att Sverige kan hålla ihop försvaret och bli tvåa. Det gäller att vinna matchern mot Färöarna och Kazachstan, har en känsla att det kan vara den svåraste delen med höstens matcher i färskt minne. Man fick hjärtsnörp så fort Kazacherna hade inkast på svensk planhalva, och när svenskarna hade det också för den delen. De avgörande matcherna är mot Österriken och Irland, Irland redan i mars hemma. Hemmamatcherna måste vinnas och en utav bortamatcherna också, förslagsvis mot Irland som jag tror är sämst. Kvalet avslutas sedan hemma mot Tyskland i oktober. Gruppsegern kanske redan är klar då för dem och jag har svårt att tro att Tyskland säckar ihop så två gånger mot Sverige av alla lag. Men grupptvåa är inte alls osannolikt att Sverige blir om man sköter det här rätt och gör vad man ska.

Som grupptvåa går Sverige i så fall vidare till ett nytt kval mot de andra tvåorna i Europagrupperna och där vet man inte alls vilka man kan bli lottade mot. Kan nämnas att Spanien och Frankrike är i samma grupp, någon av dem måste bli tvåa. Vet inte hur extrakvalet lottas om det är fri lottning eller efter seedning, men ovisst är det men inte omöjligt!

I mars är det i alla fall Irland hemma, och den matchen måste vinnas!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av WhiteApril - 20 september 2018 14:07

  Hallå hallå! Ett antal år sedan mr-Viktig var framme! Verklighetens utveckling trotsar all beskrivning och man kan inte ens göra satir på det längre. Och satir är väl numera förbjudet, eller hur är det? Ett glädjeämne är ju att vi numera int...

Av WhiteApril - 24 september 2014 08:24


  Vill bara säga det att om Blåvitt mot alla odds blir svenska mästare så kommer jag att göra följande: Lägga upp ett stort garv Räcka fingret mot alla tyckare och Malmörunkare i Sveriges land. Hissa flaggan Börja gråta Bli berusad #ifkgb...

Av WhiteApril - 29 april 2013 14:26


Visst jag är nästan en vecka sen men... Jag har väl inte hämtat mig än från den underbara matchen Bayern München mot Barcelona den 23 april 2013. Jag är tacksam att jag fick leva i denna tid när denna match utspelades.Det kan ha varit det bästa och d...

Av WhiteApril - 16 april 2013 15:02

  Jag brukar säga att man kan bedöma Allsvenskan efter 3 omgångar. Man kan också säga att börjar det skit så fortsätter det så, börjar det bra så brukar det också fortsätta. Och med 3 omgångar bakom oss så gör jag följande förutsägelser:   Dj...

Av WhiteApril - 13 april 2013 09:18

Allsvenskan har börjat alldeles strålande för Blåvitt och dessutom är vi i semifinal i svenska cupen trots oturslottnngen! Försvaret sitter som en smäck och framåt går det också bra. Serieledare efter två omgångar! Detta kommenteras friskt i Blåvita ...

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards