Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

så är det snart VM-kval igen...

Av WhiteApril - 2 oktober 2012 15:02

Jaha så var det VM-kvaldags igen och truppen har tagits ut och det var ju typ de vanliga med några undantag.


Målvakter
Pär Hansson
Andreas Isaksson
Johan Wiland

Backar
Mikael Antonsson
Andreas Granqvist
Adam Johansson
Mikael Lustig
Jonas Olsson
Martin Olsson
Behrang Safari

Mittfältare och anfallare 

Rasmus Elm
Johan Elmander
Samuel Holmén
Zlatan Ibrahimovic
Alexander Kacaniklic
Kim Källström
Sebastian Larsson
Mathias Ranégie
Tobias Sana
Anders Svensson
Ola Toivonen
Pontus Wernbloom
Christian Wilhelmsson



Trevligt att några yngre som t ex Tobias Sana är med, men det skulle varit fler. Känns ändå som ett litet bryt mot tidigare.


Färöarna måste slås om vi ska vara kvar i snacket om en andraplats. De slog faktiskt Österrike en gång för tjugotalet år sen och har spelat oavgjort mot flera brittiska lag. För en tio år sen ledde de med 2-0 mot Skottland långt in i andra halvlek innan skottarna gjorde 2 snabba och gjorde slut på pinsamheten. Det är ett lag som ”parkerar bussen” framför mål och alltså är extra svåra för Sverige. Minns att tyskarna vann med bara 3-0! Nu är ju Sverige bättre än Färöarna så de får väl in ett mål till slut.


Mitt tips. Färöarna – Sverige 0-1 (Tippat med hjärtat!)


Tyskland är nästan det bästa laget man kan möta. Sverige ska normalt sett inte ha en chans, betänk att det faktiskt kan vara de blivande världsmästarna vi möter! Nu har tyskarna också sina skadebekymmer m.m men jag tror inte att Sverige är tillräckligt bra för att utnyttja det. Tvärtom hoppas jag att Sverige får sig en riktig omgång så att de tänker till vad gäller spelmodell, laguttagning med mera. Och sen vill jag sluta höra att ”Vi kan ju röra storlagen!”, det spelar ingen roll om man inte kan slå de små!


Mitt tips: Tyskland – Sverige 3-0 (Detta är också tippat med hjärtat! Vi kan faktiskt få hur mycket stryk som helst!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av WhiteApril - 20 september 2018 14:07

  Hallå hallå! Ett antal år sedan mr-Viktig var framme! Verklighetens utveckling trotsar all beskrivning och man kan inte ens göra satir på det längre. Och satir är väl numera förbjudet, eller hur är det? Ett glädjeämne är ju att vi numera int...

Av WhiteApril - 24 september 2014 08:24


  Vill bara säga det att om Blåvitt mot alla odds blir svenska mästare så kommer jag att göra följande: Lägga upp ett stort garv Räcka fingret mot alla tyckare och Malmörunkare i Sveriges land. Hissa flaggan Börja gråta Bli berusad #ifkgb...

Av WhiteApril - 29 april 2013 14:26


Visst jag är nästan en vecka sen men... Jag har väl inte hämtat mig än från den underbara matchen Bayern München mot Barcelona den 23 april 2013. Jag är tacksam att jag fick leva i denna tid när denna match utspelades.Det kan ha varit det bästa och d...

Av WhiteApril - 16 april 2013 15:02

  Jag brukar säga att man kan bedöma Allsvenskan efter 3 omgångar. Man kan också säga att börjar det skit så fortsätter det så, börjar det bra så brukar det också fortsätta. Och med 3 omgångar bakom oss så gör jag följande förutsägelser:   Dj...

Av WhiteApril - 13 april 2013 09:18

Allsvenskan har börjat alldeles strålande för Blåvitt och dessutom är vi i semifinal i svenska cupen trots oturslottnngen! Försvaret sitter som en smäck och framåt går det också bra. Serieledare efter två omgångar! Detta kommenteras friskt i Blåvita ...

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards