Alla inlägg under februari 2010

Av WhiteApril - 7 februari 2010 09:49

  

Varför har vi inte mycket högre momssatser på sådant som vi vet är direkt livsfarligt. Detta gäller t ex cigaretter och starksprit. Även onyttig mat kan diskuteras, tex chips och godis. Inser att det finns gränsdragningsproblem där men hellre fälla än fria när det gäller något så viktigt som vår hälsa. Betänk att om tobak hade upptäckts idag hade det förmodligen blivit narkotikaklassat och förbjudet direkt!

Av WhiteApril - 3 februari 2010 08:33

  

Som jag tidigare förutspått är SAAB-köpet återigen hotat, se dagens SvD. Det känns tråkigt att säga det, men "Vad var det jag sa". Spyker är en likadan lycksökare som Koeniggsegg!  Tydligen fattas 175 Mkr i handpenning. Det verkar mycket underligt det här och det känns som om ryska maffian lurar i vassen. Hade jag varit SAAB-anställd hade jag tagit mitt pick och pack. Bättre att söka sin lycka någon annanstans, det här slutar aldrig väl.

Just nu väntar jag på snöröjningen så att jag ska kunna ta mig ut härifrån, men naturligtvis fungerar det bedrövligt. Det har kommit hur mycket som helst i natt men snön ligger knädjup på gatan. Det ska vara åtgärdat kl 6 på morgonen så vi kommer iväg till våra arbeten!

Presentation

Skriver om internationell fotboll, främst tysk och svensk. Finns också på twitter: @123ingela

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards